onsdag 14 mars 2012

MOTIVATION

                                  




Efter att jag fått Maja så tillämpade jag 1-års regeln, nämligen att låta vägen tillbaka till sig själv få ta sin tid, MEN när hon fyllde 1 år hade jag bestämt mig för att vara tillbaka. Viktmässigt klarade jag det, även om formen lämnade lite övrigt att önska. 

Tyckte det var en bra strategi och samma sak gäller nu - i mitten av juli fyller Sigrid 1 år och då ska jag vara mig själv igen. Från början hade jag tänkt hårdsatsa inför Thailand, men orkade inte riktigt så jag bestämde mig för att satsa seriöst efter semestern istället. Så här är jag nu och motivationen är verkligen på topp!

Framför allt är det väldigt lätt att motivera sig när jag vet att den härliga svenska sommaren står för dörren (ja, svisch svisch så är den här). Men det som triggar mig mest är tanken på byxor... Att kunna ha vanliga byxor utan att tvinga sig i dem och utan att det sitter åt någonstans och utan att de glider ner och utan att behöva fundera om de skall sitta under eller över putmagen (tror ni som fött barn känner igen byxproblemet?). När jag har lite tid över på kvällarna så drömmer jag mig bort och planerar byxinköp, så dagen efter när benen svider och jag skjuter syskonvagnen upp till förskolan så känns det bra liksom.

För hur motiverande är inte byxbilderna ovan så säg?!. 

Kom till mamma - och skicka över den där platta magen också när ni ändå är på g...

KRAM S.

Bild ovan t v: Please-jeans (perlanliving), ovan t h jeans circle of trust (Creative Lounge)
bild nedan t v army pants mos mosh (Creative Lounge) och t h chinos circle of trust (Creative L.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare