torsdag 22 mars 2012

SHOPPINGTORSDAG

Så där ja. Nu sover båda töserna sedan ett par timmar tillbaka och jag är i full färd med att tvätta och fixa inför morgondagens tripp till storstaden. Jag och mina tjejer skall ta tåget ner till Stockholm och väl där möter Mattias upp oss för en familjeweekend. Det blir hotellmys, Junibacken och släktkalas (och kanske, kanske barnvakt och middag + bio för mig och M på lördag kväll). 

Idag fick Sigrid följa med mig till Kupolen eftersom hennes garderob tunnats ur efter Thailand. I vanliga fall brukar hon mestadels få växa in i Majas kläder, men den här gången var det bara sommarkläder i rätt storlek (nog för att det här underbara vädret vi haft ger härliga sommarkänslor, men någon måtta får det vara...). Men kära H&M levererade i vanlig ordning - hittade supersnygga jeansleggings, röda chinos, lite röda- och blå- randiga/prickiga klänningar och tröjor i skön marin stil. 

Själv kunde jag inte låta bli att gå in och fingra lite på Gwyneth Paltrows "Modern Preppy" kollektion för Lindex eftersom bilderna på nätet såg så lovande ut. Och yes, det var mycket finfina saker och de här sköna shortsen fick hänga med hem.

Väl hemma stod sandalerna med stort S hemma och väntade på mig, snyggelisnygga som få! Så dagens shopping resulterade i shorts och sommarsandaler - ja men det var ju användbart i mars?! Nix, inte direkt - men när sommarn slår till då är jag redo!

KRAM S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare