fredag 27 april 2012

SNEAK PEAK MYSHÖRNAN


God kväll!

Efter en lite stökig kväll och en lååång nattning av ledsen lillskrutta med täppt näsa somnade jag bredvid  Maja och vaknade nyss. Det gillar jag i.n.t.e. De där få timmarna när barnen sover och jag kan pyssla med det jag vill (eller bara hänga framför tv:n med en kopp the och fundera ut morgondagens planer) är sååå värdefulla. När jag somnar... ja, då är det liksom bara som att blunda och sen köra racet igen dagen efter, men med sämre tålamod/ork/humör.

Jaja, sånt som händer!

Här hemma har vi just nu en väldigt trotsig och bestämd treåring som inte kan förstå varför hon inte alltid får göra vad/som hon vill. "JAG bestämmer vad JAG vill och DU bestämmer vad DU vill" ekar mellan väggarna och det är mycket ilska och många tårar.  Men på kvällen, i sängen, rinner liksom ilskan av henne och mamma är inte så "dum" längre och vi kramas, myser och sluter fred. Då är hon klok som en liten bok lille Maja och bearbetar allt som hänt under dagen. Just DET är en mysig stund om jag bara inte somnade själv också...

Jag bjuder på en liten titt ifrån Majas garderobsfix. Vi har inte hunnit så långt eftersom det viktigaste har varit att få födelsedagsfika med min kära vän som fyller år idag, men lite fix i myshörnan hanns med. Ljusslingan med små bollar på är från IKEA - älskar den (så mycket att jag i min förvirring igår tydligen köpt 3 (!) förpackningar). Den drivs dessutom av en solcellsladdare så det krävs inga eluttag (måste bara fundera ut hur det rent praktiskt ska gå och få till i en garderob som inte direkt badar i solljus...).

Näe, nu gråter lilla på övervåningen så jag ska göra kväller här hemma. Imorgon är det fredagspepp...

KRAM S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besöksräknare