måndag 21 maj 2012

ENERGIBOOST

Hemma igen. Men fortfarande med ett leende på läpparna och en kropp som känns sprängfull med energi. Tänk att ett par nätter och några dagar på tu man hand med underbara vänner är sååå boostande för energin. Helt plötsligt är lusten, tålamodet och orken att "bara vara" i vardagen tillbaka.  

Men så har vi verkligen haft det f.a.n.t.a.s.t.i.s.k.t. också. På ALLA plan (även om det här med att, åtminstone aningens, prioritera sömnen gick åt pipsvängen). Solen har skinit på oss varje dag och vi har skrattat så att magmusklerna fått sig en duvning (bra eftersom att det här med träning inte riktigt blev av som vi tänkt oss).

Vi har ätit gott - riktigt gott och jag som vill ha mitt kött veryverywelldone blev indragen i köket på Teatergrillen för att i egen hög person inspektera köttet och FÖRSTÅ att kocken gråter om han skall förstöra något så perfekt. Och visst blev jag övertalad och visst hade han rätt... Ett sådant gott och mört kött har jag aldrig ätit (även om jag var tvungen att skyla över biten med lite sås).

Dessutom så har vi också skrotat omkring i mjuka, fluffiga morgonrockar accompagnierat ackompanjerat av ett kallt glas vitt vin på spa:avdelningen. Och därtill toksomnat när sköna, varma stenar masserat den trötta, slitna mammakroppen.

Som om det inte var nog så lämnade inte heller shoppingen något övrigt att önska (ja, förutom att en trissvinst innnan möjligtvis hade suttit som en smäck). Halsbandet ovan fick bland annat följa med hem från storstan och I LOVE IT.

Nu ska jag hämta in min lillskrutta som sover i vagnen och PUSSA lite (vad härligt det har varit att få lääängta efter min fina familj).

KRAM S.

4 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en riktigt härlig helg! Kul :)
    Teatergrillen..mmm, förstår du vilken fin service, bra gjort av kocken.. själv tycker jag all smak försvinner och det blir torrt om det är welldone. Halsbandet är suuper läckert, har pillat lite på ett i en butik.. ;)

    Fin bild på dig innan och vicken sötis Sigrid är :)

    Kram Tess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, vi har haft det kanon! Jag veet ju egentligen att det är godare om köttet är lite mer rosa, men... det sitter i huvet... Men, men - det var godare helt klart, jag får börja träna på medium rare ;)!

      KRAM S.

      Radera
  2. Ujujuj vilket snyggt halband du har där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, hi - jaaa, jag blir glad bara av att titta på det :)!

      Radera

Besöksräknare