tisdag 29 maj 2012

ENTREFIX


 Idag efter att jag hämtat Maja på förskolan drog vi iväg till grannbyn och besökte deras handelsträdgård. Jag var på jakt efter lite växter till framsidan/entrén och förhoppningen var att hitta ett olivträd size big, samt vita trädgårshortensior till trappen.

De levererade kan man säga och envis som jag är så bestämde jag mig för att ett olivträd större än mig själv absolut skulle få plats i bilen (trots att jag, när jag öppnade bakluckan, upptäckt ett gäng med dekorstenssäckar samt fogsandssäckar som tog upp en hel del plats och trots att båda barnen samt jag själv också skulle få plats). Men visst, är man envis så är man, vi kom hem med trädet och nu pryder det sin plats. Stort, tätt och superfint - nu gäller det bara att försöka hålla trädstackarn vid liv (vilket kanske inte är min starkaste sida om jag känner mig själv...).

 Det ryktas dessutom om att de där hortensiorna kan tänkas kräva vatten oftare än en gång varannan vecka, så jag är rädd att de har en tuff tid framför sig (och jag också om jag skall få fortsätta ha det så här fint på framsidan).

 När var sak var klar och på sin plats (utom olivträdet som skall få en jutesäck kring innerkrukan, vart hittar man sådana?!?) så njöt jag och M av en kopp kaffe i kvällssolen och tyckte att det blev sååå himla fint med växterna.

Myyys.

Finaste Majsan passade på att visa hur bra balans hon har och så hade hon sparkcykeluppvisning. Det är finfint att ha båda föräldrarna som publik.

KRAM S.

2 kommentarer:

  1. SSSSSSSSSSSSSSSSsåååååååååååå snyggt och vilket olivträd!
    Nu måste du ju ändå ha områdets snyggaste framsida :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta, snälla, gulliga DU :)! Tack... Jag kan säga att vid den här tiden förra året så var hela framsida uppkörd och lerig och supertrist så det känns roligt att äntligen kunna fixa lite :)!

      Nu har jag dålig koll på olivträd, men jag har inte sett ett så stort någongång och dessutom kostade det 500 spänn (trodde faktiskt det skulle vara mycket dyrare när jag såg det?!?)

      KRAM S.

      Radera

Besöksräknare